16 augusti 2011

jag har en plan...


Idag efter jobbet svängde jag
förbi Erikshjälpen.
Hittade lite fina saker,
och blev genast lite inspirerad.

Mannen är bortrest,
barnen är på semester
och jag är hemma & jobbar.
Kanske kan jag hinna med
lite saker ikväll,
bland annat de här små
krukorna
som ingår i en plan...


Dessutom fyndade jag
en virkad brun duk.
Då jag är en mycket
rationell människa
blev det gardinbyte häromdagen.

Helt plötsligt kändes det som höst,
så ut med det vita och skira,
in med de tunga svarta
och de härligt bruna gardinerna.
Duken gör sej nu fint på matsalsbordet,
tillsammans med mitt sprejade fat...


Slutligen hittade jag ett påslakan.
Behöver jag det? Tveksamt...
Gillar jag det? Ja...!


Angående min plan,
så ser ni här beviset på
att den inte var särskilt dyr,
sånt gillar jag!



2 kommentarer:

  1. Det är alltid kul med fynd, och när man kan återanvända saker. Väntar spänt på dina nya projekt...

    SvaraRadera
  2. åhå, 2 kr är ju helt överkomligt =) Hopaps jag får se snart vad det blev!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails