15 augusti 2011

jag övar...


Jag gillar att sy i vävda tyger.
Det är smidigt,
man vet var man har dom,

det blir nästan alltid bra.

Men allt går ju inte
att sy i vävda tyger,
typ ett linne.
Så därför övar jag,
på att bandkanta.


Svårt tycker jag,
och det här linnet är ett
avskräckande exempel
på hur det kan gå
om man inte är så bra...
:-)

Men jag övar, och ska öva mer.
Nån dag kanske jag blir duktig...!

Gillar kombinationen
igelkottarna + orange mudd.
Och Lillskrutten var
väldigt söt i linnet,
om man bara bortser
från att linnet klipptes ut
i april och blev färdigt i augusti.
På gränsen till litet
helt enkelt...




Mönster: Gratismönster från Ottobres hemsida
Tyg: Igelkottar och orange mudd från stoff och stil


6 kommentarer:

  1. Den där kantningen får helt klart godkännt, var inte så hård mot dig själv! Den ser bara ut att vara något för hårt spänd på något enstaka ställe :-)

    SvaraRadera
  2. Halloj!!

    men vilka charmiga och speciella barnkläder det finns här!! har jag förstått det hela rätt..att du säljer dessa??

    Skall bli tvillingmormor om tre veckor så jag är tokig i allt smått nu :)

    ha det gott!! Kramis sanne

    SvaraRadera
  3. haha, ja, det är inte lätt det där. Tycker att det var fint ändå! Jag undviker bandkantning och kör muddar, men borde öva lite. Har dock inte den perfekta utrustningen för ett bra resultat.

    SvaraRadera
  4. Ett jättehärligt linné där de oranga och igelkottarna matchar varandra perfekt!

    Det är mycket som är svårt i början men övning ger färdighet och jag tycker det ser ut som om du har övat en hel del! Snart skrattar du bara åt din gamla oro för att sy i trikå!

    SvaraRadera
  5. Tycker helt klart att du ska vara nöjd med linnet! Jag tycker att det blev bra =)

    SvaraRadera
  6. Övning ger färdighet så keep on going! :-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails