18 oktober 2011

varde ljus...


För ett tag sen hade vi
auktion här i byn.
Då ropade jag bland annat in
de här stolarna
som ännu inte har fått ny färg.

En golvlampa kom också med hem,
och den har stått
ofärdig i ett hörn.
Nu har den fått
ett lager färg på sej,
och skärmen har blivit uppdaterad.



När jag skalade skärmen
hade jag sån tur
att det fanns ett innetyg,
på så sätt blev det rätt smidigt
att bara tråckla dit spetsen över.


Nu är jag nöjd med lampan,
och den lyser upp hörnet
i vårt stora rum så fint.



8 kommentarer:

  1. Läckert! Verkligen! Blev supersnygg!

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig att trolla med färg! Supersnygg!!!
    Jag hade aldrig sett potentialen i den lampan....

    SvaraRadera
  3. Man kan knappt tro att det är samma lampa! Väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Gillar den skarpt! :)

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Så läckert det är med gamla lampor.
    Din blev supersnygg med spets.
    Är faktiskt också på jakt efter en.
    Såg att du målat en kabeltrumma,har sett det i inredningstidningar.
    Snygg inredningsdetalj.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Snygg remake! Ser ut att passa perfekt i ditt hem nu.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails