21 augusti 2012

den grå vardagen...


Vardagen har kommit.
Med jobb, förskola 
och andra aktiviteter.
Fast så värst grå 
trycker jag inte att den är.

Dessutom är grå inget
 skällsord i min värld. 
Just nu är jag inne 
i en grå period.
Det är gråa tapeter, 
gråa kuddar, gråa krukor...

Passande nog handlade jag en grå blus 
när jag & HönaPönan var iväg på tjejdag.
Dessutom med fåglar. Gillart.

En negativ sak med vardagen dock
 är att det är slut på 
uppe-sittar-kvällar mitt i veckan. 
Men det är ju rätt skönt
 att sova med...

5 kommentarer:

  1. Men så söt blus! Och jag ser faktiskt fram emot vardagen dock kunde skolan börja bara 1 timme senare.

    SvaraRadera
  2. Precis som du! Grått är helt okej, jag gillar ju grått :)
    Och vardagen är här för mig också nu. Börjar jobba idag. Och det ska bli riktigt trevligt att träffa jobbarkompisar igen. Jag kan iallafall fortsätta med uppesittarkvällar. Jag är ju kvälls- och nattjobbare. Tyvärr får jag ju sitta själv då, för resten av familjen går upp tidigt :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Fin blus. Jag återgår till arbetet imorgon. Får se hur det går att få upp hela familjen imorgon bitti....

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det väl oftast så, att det är ganska skönt när vardagen kommer och man får njuta av det vanliga grå. Hemma hos mig får vi dock några lediga veckor till. Mannen är föräldraledig och jag sjukskriven, lyxigt när man vet att sjukskrivningen är tidsbegränsad och allt går åt rätt håll. Kram Maria

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails