18 juni 2014

bästa "jag-slipper-se-eländet-tricket" ever...



Jag var länge en stor motståndare till studsmattor.
De är fula, otympliga och inte 
särskilt smickrande i en trädgård.
Men när våra kompisar köpte en och grävde ner i marken
så ändrade sej den här mamman.

Att gräva en stor grop och placera studsmattan i 
är bland det bästa vi har gjort i trädgården.
Barnen hoppar varje dag. De har kul och får motion.
Samtidigt slipper jag se särskilt mycket av åbäket.
Och när de där buskarna växer upp lite mer i framtiden
kan det bli hur bra som helst.

Barnen nöjda, mamman nöjd.

8 kommentarer:

  1. Ja det där är ju klart det bästa för de är inte vackra. Men så roliga för barnen...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där var smart!
    Så himla smart.
    Kul för barnen och samtidigt så slipper man störa sig på den.
    Det ska jag tipsa min bror om=))

    Önskar dig en fin midsommar!

    SvaraRadera
  3. Och inget nät och inga fallskador! Kan inte bli bättre!!!

    SvaraRadera
  4. Visst är de passande i trädgården, tar ju ingen plats alls hehe
    Vi har också en ful ej nergrävd dock!
    Jag hörde nu att det säljs inga mattor utan skyddsnät! Troligtvis pga att det kostar oss skattebet när olyckan är framme och man måste åka t sjukhuset!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Om jag inte redan hade tröttnat på att se studsmattan och kört den till soptippen så skulle jag absolut ha hoppat högt av glädje över ditt tips!
    Och framför allt skulle nog barnbarnen ha blivit glada över att det fått ha den kvar och hoppat ännu högre!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Smart!!! Jag har alltid undrat varför de måste vara så himla höga! Ramlar man utanför så slår man sig ju ordentligt!

    Ha en fin-fin Midsommar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Smart och fiffigt! För de där studsmattorna är ju inte särskilt snygga!
    /Hanna

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails