17 juni 2014

jag kan inte skylla på tiden...


Det finns så många saker som jag vill göra.
Massor av bra idéer trängs i huvudet
och egentligen har jag massor av tid att förverkliga dem.
Timmarna som jag hänger på jobbet är klart färre
än de som jag spenderar på hemmaplan.
Ändå blir det inte så mycket gjort.
Det fattas ork, och inspiration.
Men jag tänker att det kommer nån dag.

Under tiden bjuder jag på bilder
på projekt som jag tänker att jag ska göra.
Källorna till bilderna hittar du här.

 Snygga bollar av garn, skulle passa perfekt
 att ha i en klunga hängandes från taket på den där altanen.

Nätfönster. Vi behöver många när solen ligger på 
och våra sovrum är hur varma som helst på kvällen. 
Gärna med spets, superfint.


En långvas till sommarens alla fina blommor.
Kan tänka mej en rad av pioner, eller dagkåpa, 
eller stjärnflocka, eller...

Och en dörrstopp till altandörren.
Så att dörren inte stängs utan att jag kan lyssna på 
fågelkvitter och barnlek även om jag är inomhus.


 Och så två saker som jag absolut ska göra. 
Nästa gång vi har fest.
Då ska trädgården pimpas med sommarblommor.
Så fint och så enkelt.
Dags för fest snart, tänker jag.

11 kommentarer:

  1. Så mycket fint du bjuder på. Jag känner igen mig i det du skriver, så många ideér, så lite tid liksom.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Nä, vem känner att man orkar allt man vill liksom?! Fast skönt att känna att du har tid, det är en bristvara här annars!
    Fina idéer.
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. nä det där med tiden....
    önskar det fanns tid till fler pyssel och skapande men ...
    men snart är det helg och semester...då kanske det kommer lite mer tid...symaskinen och jag sparyfärgen och jag...

    SvaraRadera
  4. nä det där med tiden....
    önskar det fanns tid till fler pyssel och skapande men ...
    men snart är det helg och semester...då kanske det kommer lite mer tid...symaskinen och jag sparyfärgen och jag...

    SvaraRadera
  5. Fint! Men det enda pyssel jag hinner med är min ljustillverkning. Var på loppis i går och hittade fina ljusfat, kommer snart bilder på det...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland får man nog bara ta det lite manana ;-)
    Fast när du visar sommarblommorna blir jag också sugen på fest..
    Sv, byxorna är köpta i en klädaffär på hemmaplan (simplicity) heter märket

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Så fint medblommorna i vaserna.Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint du visar, men nätfönstret wao så underbart. Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Men åh så snygga bilder du bjuder på! Gillar verkligen de små vaserna som är fastknutna i en pinne!!!

    Sv. Ang "traslampan". Jag har gjort den själv och rivit ett lakan. Men det blir snyggare om man har lite olika tyg (finare). Jag gjorde den enbart för skolans projekt! Kul att du gillar den!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Roligt att titta in hos dej! Vilka härliga idéer! Men tiden, ja, ja?!?!

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder! Ja ibland önskar man dubbla timmar :) Ha en fin dag. Kram Anna

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails