30 augusti 2011

ordning å reda...


Jag har städat lite i syrummet.
På hyllorna brevid symaskinerna
stod förut massa böcker.
Det kändes ju helt fel.
Så ut med dom och in
med lite fina korgar istället.

Nu är hyllan full av mina saker.
En korg för spillbitar,
en korg för på-gång-tyger,
en korg för ufo:n
och så vidare... :-)

I de fina börsarna
förvarar jag nålar.
Kanske inte så praktiskt,
men de är fina...

Här står dom, pärlorna...
Trevligt att kunna se ut över gatan
samtidigt som jag syr!

Ett kort från vårt bröllop pryder hyllan.
Nåldynan har jag bloggat om här...

Min pimpade strykbräda
står nära till hands...


Trevligt att få
lite ordning!



14 kommentarer:

  1. så fint du har gjort...och börsarna med nålar är jäätefina, har fler om du behöver;-)
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Kulitta in i ditt syrum. Mycket trevligt med korgarna. Jag borde också ta en sväng i mitt syrum... Vet inte varför det stökar till sig så snabbt....

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag önskade att jag också kunde ha en sådan ordning på mitt pysselrum! Ditt ser riktigt trevlig och inspirerande ut!! /Louise

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det!! Mycket inspirerande att skapa i en så städad hörna...jag borde också städa hos mig..

    SvaraRadera
  5. Det är härligt när man har ordning i sitt syrum. Det gör skapandet lite mer lustfyllt. Du har gjort det jättefint i ditt syrum :)

    SvaraRadera
  6. Å, så prydligt! Tänk att ha ett syrum och sinne för ordning...

    SvaraRadera
  7. Å vad skönt med ordning. Det blir så mycket enklare att komma till skott då. Ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt rum! Vill också få till mitt rum, men tiden räcker inte till :o( Fast en bit på väg kom man på semestern, väggarna är åtminstone spacklade :D

    Tackar för härlig inspiration! (som alltid)

    SvaraRadera
  9. Så kul att få titta in i ditt syrum! Är själv en vän av ordning och reda så det här är helt klart ett rum helt i min smak!
    Jättefint och ett extra plus för de juvliga börserna!

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har det. Härligt med en egen vrå.

    SvaraRadera
  11. Jättefint!! Vilken fin ordning du har grejjerna! Avis.. ;o))

    SvaraRadera
  12. Halloj Åsa!
    Vilket syrum,det skulle man ju gärna vilja ha;)
    Och sån prydlig ordning sen.Så är det tyvärr inte hos mej.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Verkligen ordning och reda! Fint du har det! Min pysselvrå är kaos ;-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails