25 februari 2011

beställning från HönaPönan...



Imorgon ska HönaPönan på kalas.
Och det ska vara maskerad.
Snabbt bestämde hon sej för att
hon ska vara Pippi Långstrump.

- Och du ska sy det till mej, mamma!

Så det vara bara att åka till stan
och handla hem lite (pippi)gult tyg,
kantband och några knappar.

Ritade av en klänning som jag sytt tidigare.
Snabbt och enkelt, men man ska kanske inte
syna sömmarna alltför väl... :-)

HönaPönan är iallafall nöjd,
nu gäller det bara att få till
utåtstående flätor imorgon...!


...bak knäpps bara med en knapp...

...typ benvärmare, istället för strumpor...

5 kommentarer:

  1. Så fin hon skall vara på maskerad! Jag gillar ju också Pippi och har funderat ett tag på om jag skulle sy en "riktig" Pippi-klänning. Nu fick jag lite tips! Tack Höna-Pöna!

    SvaraRadera
  2. Så kul när barnen vet precis vad de vill! Min son är också inne i en pippi-period.
    Klänningen blev jättebra! Hoppas hon får en rolig maskerad, som pippi!

    SvaraRadera
  3. Jätte söt!
    Kul när hon vet att du fixar det hon vill ha, vilket förtroende för mamma!

    SvaraRadera
  4. Den blev kanon fin, kul med benvärmarna! Ha det bra. Häsningar Camilla

    SvaraRadera
  5. Super gullig dress ;)
    Kul med sådana pyssel

    Kram Marina

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails