22 februari 2011

blommigt...

I vår trappa har vi länge haft
två tavlor från Ikea.
De var en billig lösning,
som helt enkelt har fått stanna
kvar alldeles för länge.


Men så hittade jag en vacker
gammal tavla på Erikshjälpen.
Egentligen var det bara ramen
som jag var ute efter...


Ramen är sprejad med vit färg.
Hur många lager jag än sprejade
vill den inte bli vitare än såhär,
så det fick duga.

Sen målade jag över motivet
(hemskt kanske...)
med akrylfärg, och gjorde ett motiv
som passar bättre hemma hos oss.


-Vad fint, sa mannen, men vad är det?
:-)


...före...

... efter...


go kväll...

1 kommentar:

  1. Hej Åsa!
    Men det blev ju jättefint.Det gäller att kunna se vad som kan göras med gamla saker.
    Alfabetet på väggen är så läckert,och alla hjärtan var ju finfin idé.Så läckert i starka färger.jag har också vimplar i tjejens rum,men nu blir jag sugen på att ändra.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails