19 februari 2011

hjärtan på tråd...


Har tröttnat rejält på vimplarna som har
hängt över HönaPönans säng.
(Sågs i förra inlägget om alfabetet på väggen.)
Vimplarna gjorde jag till hennes
kalas förra våren.
De är inte ens sydda,
utan hastigt utklippta
och häftade på ett snöre.
Funkade ju kanon på kalaset,
och ett tag inne med...
men nu har de fått åka ut.
Inspirerad av mina vita hjärtan,
blev det några rosa till henne.

Lite spillbitar, enkel sömnad,
några söta knappar och lite snöre.
Klappat & klart!


...och såhär blev hela väggen...


Skön lördagkväll önskar jag er,
här har vi haft en hektisk dag och
snart jag ska sätta mej och bara ta det lugnt.


3 kommentarer:

  1. Söta hjärtan och fantastiskt alfabet!

    Angånde min lilla strykbräda tycker jag absolut att du ska se till att din man gör en åt dig. Klarade min mormor (som iofs har gått ett antal snickarkurser) att göra en så kan nog din man också det ;)
    Hojta om du vill ha några mått.

    SvaraRadera
  2. åh vad du har pysslat mkt fint sen jag senast kikade in här!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails