13 februari 2011

förvaring...



Igår sydde jag ihop några förvaringspåsar.
Vad roligt det är att titta igenom sina
tyger och välja något som passar!
Tänk vad lätta det är att glömma
vad man har för tyger i gömmorna :-)

Det blev två påsar i härliga
vår-gröna färger, liten & stor.
Två i rosa med rosor och blad,
liten & stor.
Och en liten i linne med spets.

Sydde en till hyllan över vår säng också.
Så nu har jag någonstans att lägga
mitt lypsyl, nässpray, öronproppar och
annat som har legat på den där hyllan
och bara skräpat runt.


...här ska det förvaras saker...

Är sugen på att sy några fler.
Hittade många tyger som skulle kunna passa...
Vi får väl se!




Vill du sy en egen påse så gjorde jag såhär:

1. Klippte ut en cirkel och en
rektangel i ett yttertyg och innertyg.

2. Strök fast mellanlägg på det ena
tygets rektangel och cirkel.

3. Kortändarna på vardera rektangel sydde jag
ihop till två rundlar.

4. Rundeln syddes på cirkeln i
ytter- respektive innertyg.

5. Satte ihop ytter- och innertyg
aviga mot aviga.

6. Vek in sömsmåner i toppen och sy ihop
ytter- och innertyg med en stickning.


Storleken på den lilla påsen är 38x22cm, cirkeln är 13cm
Storleken på den stora påsen är 57x22cm, cirkeln är 19,5
cm


1 kommentar:

  1. Åh, vad bra med en beskrivning! Jag kommer garanterat testa att sy en korg.

    Tack för tipset och hoppas du får en härlig alla hjärtans dag-kväll!!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails